V Městské knihovně Havířov nabízíme vzdělávací programy zaměřené na představení různých druhů výukových robotů a jejich programování. Žáci získají digitální kompetence, podpoří své kompetence k učení, k řešení problémů, komunikativní, sociální a personální, rozvinou vlastní analytické a informatické myšlení. Workshop po dohodě připravíme na míru. Možno realizovat i jako projektové dopoledne.
Workshopy se konají za finanční podpory Ministerstva kultury.
Cílová skupina: 1. – 9. ročník
Anotace: Ozobot je miniaturní robot – interaktivní hračka, která rozvíjí kreativitu a logické myšlení. Také je to didaktická pomůcka, která představuje nejkratší a nejzábavnější cestu k programování a robotice. Žáci se během workshopu naučí ovládat robůtky pomocí fixů a tabletů v prostředí OzoBlockly nebo skládáním puzzle. Vytvoří si vlastní plány, po kterých se budou roboti pohybovat a při hře se naučí analyticky myslet a spolupracovat v týmu.
Časová dotace: 45 – 90 minut.
Cílová skupina: 1. – 3. ročník
Anotace: Žáci si vyzkouší naprogramovat roboty Blue-Bot, Fisher-price housenkou code-a-pillar a mTiny.
Časová dotace: 45 – 90 minut.
Cílová skupina: 4. – 6. ročník
Anotace: Žáci si vyzkouší sestavit a naprogramovat roboty Lego WeDo.
Časová dotace: 45 – 90 minut.
Cílová skupina: 5. – 9. ročník
Anotace: Žáci se seznámí s blokovým programovacích prostředím. Využijeme hru pro výuku blokového programování Scottie Go!
Časová dotace: 45 – 90 minut.
Cílová skupina: 7. – 9. ročník
Anotace: Žáci se seznámí s micro:bitem a zkusí si základní programovaní.
Časová dotace: 45 – 90 minut.
Cílová skupina: 8. – 9. ročník
Anotace: Žáci si vyzkouší sestavit a naprogramovat roboty mBot a Otto DIY.
Časová dotace: 2-3 hod.